Massieh Moayedi, Ph. D. - Pain imaging: towards a translational framework

• 01 Nov 2018
  • Centre de recherche CIRRIS, salle A-104, 525 boulevard Wilfrid-Hamel, Québec

Pour cette conférence, le CINQ a le plaisir d'accueillir M Massieh Moayedi. M. Moayedi est professeur adjoint à la Faculté de dentisterie de la Toronto University, en plus d'être chercheur affilié au Mount Sinai Hospital de Toronto.

Titre de la conférence: Pain imaging: towards a translational framework

Résumé: Pain is the largest health-related burden on society, and interferes with cognitive processes, resulting in forgetfulness, an inability to focus, and difficulties in abstract thinking, problem solving and decision-making. A fundamental gap in our understanding of pain is the mechanism of this interference, which would serve as a powerful biomarker and therapeutic target for pain. Prevailing models of this interference rely on distraction, but these do not adequately fit behavioural data. Our studies in chronic pain reveal a potentially different mechanism for this interaction. We show novel data supporting a new model for this interaction: we view pain not as a distraction, but as a ‘task’ that competes for limited resources.

Jeudi le 1er novembre

Amphithéâtre du CIRRIS (A-104)

525, boul. Wilfrid-Hamel

13h30 - 14h30 : conférence

15h - 16h : Café discussion avec les étudiants et stagiaires post-doctoraux

Au plaisir de vous y voir en grand nombre !

Les étudiants et stagiaires post-doctoraux sont invités à participer à un Café Discussion avec M. Masieh Moayedi à la suite de sa conférencePour vous inscrire, cliquez ici (inscription obligatoire).