Cheryl Grady - Age Differences in Dynamic Range of Brain Activity

• 10 Nov 2016
  • Centre de recherche de l'Institut universitaire en santé mentale de Québec (CRIUSMQ), 2601 chemin de la Canardière, Québec (QC) G1J 2G3

Pour cette conférence, le CINQ accueille avec grand plaisir la Dre Cheryl Grady. La Dre Grady est professeure aux départements de psychiatrie et de psychologie à l’Université de Toronto et est chercheuses au Rotman Research Institute à Baycrest Centre.

Résumé de la conférence

One of the contributions of functional neuroimaging to the study of cognition is to show the importance of dynamic brain activity, both in terms of functional connectivity and variability, to performance on a variety of cognitive tasks.  In this talk, Dr Grady will present evidence that older adults have weaker functional connections within brain networks but stronger connections between networks compared to young adults, and discuss how this influences memory ability.  Recent work on age differences in variability of brain activity and functional connectivity also will be discussed.