Marcelo T. Berlim - Using non-invasive neuromodulation in depression : promises and pitfalls

• 22 Sep 2016
  • Centre de recherche de l'Institut universitaire en santé mentale de Québec (CINQ), salle F-1455, 2601 chemin de la Canardière, Québec (QC) G1J 2G3

Pour cette première conférence, le CINQ accueille avec grand plaisir Monsieur Marcelo Berlim. Monsieur Berlim est professeur adjoint au Département de psychiatrie à l’Université McGill et est directeur à la Clinique de recherche en neuromodulation à l’Institut Douglas.

Résumé :

During this talk, Mr Berlim will provide an evidence-based review about the clinical utility of non-invasive neuromodulation for treating depression and will critically discuss the limitations of the current scientific literature on this subject and propose ways of potentially addressing them.