Neural processing of visual and auditory socially-relevant information

• 04 Feb 2016
  • Centre de recherche de l'Institut universitaire en santé mentale de Québec (CRIUSMQ), Salle F-1455, 2601 Chemin de la canardière, Québec, Qc, G1J 2G3

Pour cette deuxième conférence hivernale, le CINQ a l'honneur d'accueillir Monsieur Jorge Armony. M. Armony  est professeur adjoint au Département de psychiatrie à l'Université McGill et est chercheur en neurosciences affectives à l'Institut universitaire en santé mentale Douglas.

Résumé de la conférence

In this talk, Mr Armony will present data exploring brain responses to emotional and emotional and social stimuli in the visual (e.g., facial and body expressions) and auditory (e.g., voice and music) stimuli using various neuroimaging approaches: fMRI, EEG, MEG, fNRIS. Mr Armony will also present some applications of these techniques and paradigms to study emotional processing in psychiatric populations.