Conférence scientifique du CINQ - Task-based Experimental Design for fMRI

• 05 Nov 2015
  • Centre interdisciplinaire de recherche en réadaptation et intégration sociale (CIRRIS), salle H-1500, 525 boulevard Wilfrid Hamel, Québec, Qc, G1M 2S8

Le CINQ poursuit son cycle de conférence 2015-2016 en accueillant Monsieur Jason Steffener. M. Steffener est chercher au Centre PERFORM ainsi qu'au département de psychologie de l'Université Concordia. De plus, M. Steffener est membre du Centre de recherche de l'Institut universitaire en gériatrie de Montréal (IUGM).

Résumé de la conférence

This presentation will discuss task-based neuroimaging experimental design. Experimental design involves choosing the optimal timing parameters that best address the experimental question while optimizing statistical efficiency and usage of MRI time. Considerations discussed will be the measures used to compare experimental designs, block and event related designs, effects of filtering, multiple conditions comparisons and the effects of behavioural errors.